Διεύρυνση και εμπλουτισμός των εκπαιδευτικών στόχων/ βελτιωμένο πλαίσιο ζωής/ προαγωγή της ψυχικής υγείας και ανθεκτικότητας/ πρόληψη ψυχοκοινωνικών διαταραχών και αντιστάθμισμα οικογενειακών ανεπαρκειών/διορθωτική δράση, για να μην υπάρχουν νικητές και νικημένοι στο χώρο του σχολείου/ να αναδυθούν οι αυριανοί ώριμοι, δημιουργικοί, καινούριοι άνθρωποι .
Συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες:
- Συναισθηματική αυτεπίγνωση
- Ενσυναίσθηση: το θεμέλιο της συναισθηματικής αγωγής
Μάτια και σωματικές ενδείξεις
Αυτιά για να αφουγκραστούμε
Επιστράτευση φαντασίας για να μπούμε στη θέση των άλλων
Λόγος για επαναδιατύπωση και κατονομασία συναισθημάτων
Ανοιχτή & ελεύθερη καρδιά για να νιώσουμε αυτό που νιώθουν
- Όρια :
Έλεγχος της συμπεριφοράς και όχι αναχαίτιση των συναισθημάτων
Εκδήλωση συναισθήματος ως ευκαιρία για οικειότητα και καθοδήγηση
Εκδήλωση συναισθημάτων με τρόπο μη προσβλητικό και καταστροφικό
Πρότυπα /παράδειγμα κι όχι μόνο λόγια/ βιβλιοθεραπεία
Αναγνώριση από νωρίς σημάτων πριν κλιμακωθούν/ Απόσυρση
Πιθανές λύσεις και στρατηγικές / ενθάρρυνση για επεξεργασία δικών τους
ιδεών
- « συλλέκτης στιγμών»: Ross Ρarke
Θα βλέπετε τις αλληλεπιδράσεις ως πολύτιμες ευκαιρίες και θα
δίνετε αξία σε συναισθήματα που οι άλλοι αφήνουν να περάσουν
απαρατήρητα. Στο μέλλον η σχέση θα μοιάζει με ένα πολύτιμο
μαργαριταρένιο κολιέ…
ημερολόγιο συναισθημάτων
παιχνίδια ρόλων και προσομοίωσης
ασκήσεις ελεύθερου συνειρμού
καλλιτεχνική δημιουργία
συζήτηση- αντιπαράθεση απόψεων
εστίαση της προσοχής στην παρούσα αλλά και τη μελλοντική κατάσταση
χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, ίντερνετ…
επισκόπηση απόψεων/ σφυγμομέτρηση
ημιδομημένες συνεντεύξεις
ανάδραση και αναστοχασμός
έκδοση συμβουλευτικών εντύπων
ομαδικές δραστηριότητες
σκίτσα, εικόνες
παραμύθια