- Επανεξέταση ρόλου σχολείου: διεύρυνση ακαδημαϊκών στόχων και προώθηση διαδικασιών ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών.
Εμπλουτισμός της σχολικής ζωής με δραστηριότητες ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης και υποστήριξης.
- Συναισθηματική αγωγή:
- Καλλιέργεια ικανοτήτων αντίληψης, έκφρασης και χειρισμού συναισθημάτων
- Επίλυση συγκρούσεων
- Αυτοέλεγχος
- Ποιοτική επικοινωνία
Πλαίσιο συναισθηματικών αλληλεπιδράσεων παιδιού- οικογένειας- σχολείου
- Αναγκαιότητα συναισθηματικής αγωγής ( έρευνες):
- Αναφορές για δραματική αύξηση των προβληματικών συμπεριφορών στο σχολείο
- Τις τελευταίες δεκαετίες ο αριθμός ανθρωποκτονιών, αυτοκτονιών και βιασμών με δράστες εφήβους έχει τριπλασιαστεί
- Μετρήσεις έδειξαν πως παιδιά που είχαν ανατραφεί με συναισθηματική αγωγή βίωναν λιγότερο στρες, είχαν περισσότερη αντοχή σε ασθένειες, περισσότερη αυτοαποτελεσματικότητα αλλά και ικανοποίηση στο χώρο του σχολείου
- Στρατηγικές:
- Αποφύγετε τις υπερβολικές επικρίσεις
- Επαινέστε εστιάζοντας σε κάτι συγκεκριμένο
- Μην προσπαθήσετε να επιβάλλετε τις δικές σας λύσεις στα προβλήματα του παιδιού
- Ενδυναμώστε το παιδί προσφέροντάς του επιλογές και σεβόμενοι τις επιθυμίες του
- Να είστε ειλικρινείς με το παιδί
- Συντονιστείτε στο « μήκος κύματος» του παιδιού, συμμεριστείτε τα όνειρα και τη φαντασία του
- Ενεργήστε ως σύμμαχος όταν το παιδί ζητήσει τη βοήθειά σας
- Να είστε κοντά στα παιδιά συναισθηματικά κι όχι μόνο ως φυσική παρουσία
- Πιστέψτε στη θετική φύση της ανάπτυξης του ατόμου